Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
ISSN: |
1435-2451
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Keywords: |
Coloanal anastomosis ; Postoperative continence ; Sphincter function ; Anorectal manometry
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Source: |
Springer Online Journal Archives 1860-2000
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Topics: |
Medicine
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Description / Table of Contents: |
Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates.
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Notes: |
Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA.
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Type of Medium: |
Electronic Resource
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URL: |
_version_ | 1798296199990607873 |
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autor | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. |
autorsonst | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. |
book_url | http://dx.doi.org/10.1007/BF01263406 |
datenlieferant | nat_lic_papers |
hauptsatz | hsatz_simple |
identnr | NLM204671779 |
issn | 1435-2451 |
journal_name | Langenbeck's archives of surgery |
materialart | 1 |
notes | Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA. |
package_name | Springer |
publikationsjahr_anzeige | 1986 |
publikationsjahr_facette | 1986 |
publikationsjahr_intervall | 8014:1985-1989 |
publikationsjahr_sort | 1986 |
publisher | Springer |
reference | 367 (1986), S. 259-269 |
schlagwort | Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry |
search_space | articles |
shingle_author_1 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. |
shingle_author_2 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. |
shingle_author_3 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. |
shingle_author_4 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. |
shingle_catch_all_1 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA. Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates. 1435-2451 14352451 Springer |
shingle_catch_all_2 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA. Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates. 1435-2451 14352451 Springer |
shingle_catch_all_3 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA. Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates. 1435-2451 14352451 Springer |
shingle_catch_all_4 | Wunderlich, M. Teleky, B. Schiessel, R. Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Coloanal anastomosis Postoperative continence Sphincter function Anorectal manometry Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA. Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates. 1435-2451 14352451 Springer |
shingle_title_1 | Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose |
shingle_title_2 | Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose |
shingle_title_3 | Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose |
shingle_title_4 | Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose |
sigel_instance_filter | dkfz geomar wilbert ipn albert fhp |
source_archive | Springer Online Journal Archives 1860-2000 |
timestamp | 2024-05-06T09:48:19.105Z |
titel | Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose |
titel_suche | Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose |
toc | Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates. |
topic | WW-YZ |
uid | nat_lic_papers_NLM204671779 |