Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose

Wunderlich, M. ; Teleky, B. ; Schiessel, R.
Springer
Published 1986
ISSN:
1435-2451
Keywords:
Coloanal anastomosis ; Postoperative continence ; Sphincter function ; Anorectal manometry
Source:
Springer Online Journal Archives 1860-2000
Topics:
Medicine
Description / Table of Contents:
Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates.
Notes:
Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA.
Type of Medium:
Electronic Resource
URL:
_version_ 1798296199990607873
autor Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
autorsonst Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
book_url http://dx.doi.org/10.1007/BF01263406
datenlieferant nat_lic_papers
hauptsatz hsatz_simple
identnr NLM204671779
issn 1435-2451
journal_name Langenbeck's archives of surgery
materialart 1
notes Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA.
package_name Springer
publikationsjahr_anzeige 1986
publikationsjahr_facette 1986
publikationsjahr_intervall 8014:1985-1989
publikationsjahr_sort 1986
publisher Springer
reference 367 (1986), S. 259-269
schlagwort Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
search_space articles
shingle_author_1 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
shingle_author_2 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
shingle_author_3 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
shingle_author_4 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
shingle_catch_all_1 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA.
Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates.
1435-2451
14352451
Springer
shingle_catch_all_2 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA.
Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates.
1435-2451
14352451
Springer
shingle_catch_all_3 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA.
Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates.
1435-2451
14352451
Springer
shingle_catch_all_4 Wunderlich, M.
Teleky, B.
Schiessel, R.
Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Coloanal anastomosis
Postoperative continence
Sphincter function
Anorectal manometry
Summary The effect of coloanal anastomosis (CAA) on the function of the anal sphincters was assessed in 27 cases by interview, sphincter manometry and a retention test. During an observation period of 3–12 months after closure of colostomy, the percentage of patients with perfect continence increased from 50 to 80%, of those with solid stool consistency from 30 to 90% and of those with solid stool consisteny from 30 to 90% and of those with less than 5 b.o./day from 30 to 80%. The operation resulted in a significant reduction of the length of the anal canal from 4.0 ± 0.3 to 1.7 ± 0.2 cm (P 〈 0.001) and a significant reduction of the resting tone from 85.5 ± 7.9 to 30.3 ± 6.1 cm H2O (P 〈 0.001). The contraction pressure was hardly influenced, the recto-anal inhibition reflex was temporarily lost. Minute preoperative assessment of a normal sphincter function with anal manometry is an essential prerequisite for the evaluation of the indication for a CAA.
Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates.
1435-2451
14352451
Springer
shingle_title_1 Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
shingle_title_2 Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
shingle_title_3 Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
shingle_title_4 Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
sigel_instance_filter dkfz
geomar
wilbert
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albert
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source_archive Springer Online Journal Archives 1860-2000
timestamp 2024-05-06T09:48:19.105Z
titel Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
titel_suche Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose
toc Zusammenfassung Die Sphincterfunktion nach coloanaler Anastomose wurde in 27 Fällen durch Kontinenzanamnese, Sphinctermanometrie und Retentionstest untersucht. In einem Beobachtungszeitraum von 3 bis 12 Monaten nach dem Colostomieverschluß stieg der Anteil von Patienten mit vollständiger Kontinenz von 50 auf 80%, von jenen mit fester Stuhlkonsistenz von 30 auf 90% und von jenen mit weniger als 5 Defäkationen/Tag von 30 auf 80%. Die Operation bewirkte eine signifikante Verkürzung des Analkanals von 4,0 ± 0,3 auf 1,7 ± 0,2 cm (p 〈 0,001) und eine signifikante Reduktion des Ruhedrucks von 85,5 ± 7,9 auf 30,3 ± 6,1 cm H2O (p 〈 0,001). Der Kontraktionsdruck wurde nicht wesentlich beeinträchtigt, der rectoanale Reflex ging temporär verloren. Wesentliche Voraussetzung zur Indikationsstellung der KAA ist eine durch präoperative Sphincterdiagnostik objektivierte normale Funktion des analen Schließmuskelapparates.
topic WW-YZ
uid nat_lic_papers_NLM204671779