Search Results - (Author, Cooperation:S. Blankenberg)
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1P. Zanoni ; S. A. Khetarpal ; D. B. Larach ; W. F. Hancock-Cerutti ; J. S. Millar ; M. Cuchel ; S. DerOhannessian ; A. Kontush ; P. Surendran ; D. Saleheen ; S. Trompet ; J. W. Jukema ; A. De Craen ; P. Deloukas ; N. Sattar ; I. Ford ; C. Packard ; A. Majumder ; D. S. Alam ; E. Di Angelantonio ; G. Abecasis ; R. Chowdhury ; J. Erdmann ; B. G. Nordestgaard ; S. F. Nielsen ; A. Tybjaerg-Hansen ; R. F. Schmidt ; K. Kuulasmaa ; D. J. Liu ; M. Perola ; S. Blankenberg ; V. Salomaa ; S. Mannisto ; P. Amouyel ; D. Arveiler ; J. Ferrieres ; M. Muller-Nurasyid ; M. Ferrario ; F. Kee ; C. J. Willer ; N. Samani ; H. Schunkert ; A. S. Butterworth ; J. M. Howson ; G. M. Peloso ; N. O. Stitziel ; J. Danesh ; S. Kathiresan ; D. J. Rader
American Association for the Advancement of Science (AAAS)
Published 2016Staff ViewPublication Date: 2016-03-12Publisher: American Association for the Advancement of Science (AAAS)Print ISSN: 0036-8075Electronic ISSN: 1095-9203Topics: BiologyChemistry and PharmacologyComputer ScienceMedicineNatural Sciences in GeneralPhysicsKeywords: Aged ; Amino Acid Substitution ; Animals ; Cholesterol, HDL/*blood ; Coronary Disease/*blood/*genetics ; DNA Mutational Analysis ; Female ; Genetic Variation ; Heterozygote ; Homozygote ; Humans ; Leucine/genetics ; Male ; Mice ; Middle Aged ; Proline/genetics ; Protein Processing, Post-Translational ; Risk ; Scavenger Receptors, Class B/*genetics/metabolismPublished by: -
2T. Deuse ; X. Hua ; D. Wang ; L. Maegdefessel ; J. Heeren ; L. Scheja ; J. P. Bolanos ; A. Rakovic ; J. M. Spin ; M. Stubbendorff ; F. Ikeno ; F. Langer ; T. Zeller ; L. Schulte-Uentrop ; A. Stoehr ; R. Itagaki ; F. Haddad ; T. Eschenhagen ; S. Blankenberg ; R. Kiefmann ; H. Reichenspurner ; J. Velden ; C. Klein ; A. Yeung ; R. C. Robbins ; P. S. Tsao ; S. Schrepfer
Nature Publishing Group (NPG)
Published 2014Staff ViewPublication Date: 2014-04-22Publisher: Nature Publishing Group (NPG)Print ISSN: 0028-0836Electronic ISSN: 1476-4687Topics: BiologyChemistry and PharmacologyMedicineNatural Sciences in GeneralPhysicsKeywords: Angioplasty, Balloon/adverse effects ; Animals ; Aorta/drug effects/*injuries/pathology ; Apoptosis/drug effects ; Arteries/drug effects/*injuries/pathology ; Cell Proliferation/drug effects ; Constriction, Pathologic/pathology/*prevention & control ; Coronary Vessels/drug effects/injuries/pathology ; Dichloroacetic Acid/*pharmacology/*therapeutic use ; Disease Models, Animal ; Enzyme Activation/drug effects ; Gene Knockdown Techniques ; Humans ; Hyperplasia/drug therapy/pathology ; Iliac Artery/drug effects/injuries/pathology ; Mammary Arteries/drug effects/injuries/pathology ; Membrane Potential, Mitochondrial/drug effects ; Mitochondria, Heart/drug effects/metabolism ; Myocytes, Smooth Muscle/drug effects/pathology ; Protein-Serine-Threonine Kinases/antagonists & inhibitors/deficiency/genetics ; Rabbits ; Rats ; Secondary Prevention ; Stents/adverse effects ; Swine ; Tunica Intima/*drug effects/injuries/*pathologyPublished by: -
3Dietz, U. ; Rupprecht, H.-J. ; Woltmann, J. ; Blankenberg, S. ; Fritsch, H.-P. ; Brennecke, R. ; Meyer, J.
Springer
Published 1997Staff ViewISSN: 1435-1285Keywords: Key words Quantitative coronary arteriography — coronary artery stenosis — lesion characteristics — precision — accuracy ; Schlüsselwörter Quantitative Koronarangiographie — Koronararterienstenose — Stenosecharakteristika — Reproduzierbarkeit — MeßgenauigkeitSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Summary Reproducibility and accuracy of in vitro measurements are very high using recently developed QCA systems. We analyzed the impact of lesion characteristics and the image quality on the quality of measurements under clinical conditions. For the study we selected 57 coronary artery lesions which had a clinically relevant distribution for stenosis severity, lesion characteristics, and image quality. Every effort was made to eliminate procedural sources of error. Three investigators measured each lesion five times with each of three QCA systems (AWOS, Cardio and CMS). Only the measurements of the minimal stenosis diameter were analyzed. The precision of all the measurements was high with the AWOS (0.04 mm), the Cardio (0.05 mm), and the CMS systems (0.06 mm). Variability of measurements increased for the following criteria: Ambrose-III morphology (CMS 0.082 mm), surface irregularities (Cardio 0.069 mm, CMS 0.073 mm), TIMI I (Cardio 0.084 mm, CMS 0.121 mm), and moderate image quality (CMS 0.07 mm). There were no differences in the precision of the measurements in the other groups of lesion characteristics. There were no relevant differences in any of the measurements between the systems (AWOS-Cardio –0.07 mm, AWOS-CMS –0.11 mm, Cardio-CMS –0.04 mm). Smaller diameters were measured with the AWOS system than with the CMS and the Cardio systems when the lesion was calcified (AWOS-Cardio –0.109 mm, AWOS-CMS –0.161 mm). This was only a trend, however, and did not reach statistical significances, which was also true for the other differences found between the systems according to various lesion characteristics. In summary, we found that the measurement quality of the QCA systems used in this study is not altered by the underlying lesion characteristics or the image quality.Notes: Zusammenfassung Die neueren QCA-Systeme weisen bei In-vitro-Messungen eine vergleichbare Reproduzierbarkeit und Genauigkeit der Meßergebnisse auf. Wir untersuchten, welchen Einfluß die Morphologie von Koronararterienstenosen und die Bildqualität auf die Meßergebnisse von drei führenden QCA-Systemen (AWOS, Cardio und CMS) hat. Hierzu wählten wir 57 Stenosen aus, die eine klinisch repräsentative Verteilung bezüglich des Stenosegrades, verschiedener Läsionscharakteristika und der Bildqualität aufwiesen. Prozedurale Fehlerquellen wurden, soweit möglich, eliminiert. Drei Untersucher führten je Stenose fünf Messungen mit jedem der drei Systeme durch. Bei drei Stenosen war eine Auswertung nicht möglich. Die Auswertungen wurden nur für den minimalen Stenosedurchmesser durchgeführt. Die Reproduzierbarkeit bei allen Messungen mit dem AWOS-, Cardio- und CMS-System war mit 0,04, 0,05 und 0,06 mm sehr hoch. Zu einer stärkeren Streuung der Meßwerte kam es bei Vorliegen der folgenden Kriterien: Ambrose-III-Morphologie (CMS 0,082 mm), unregelmäßige Oberfläche (Cardio 0,069 mm, CMS 0,073 mm), TIMI I (Cardio 0,084 mm, CMS 0,121 mm) und mittlere Bildqualität (CMS 0,07 mm). Die übrigen Stenosecharakteristika hatten keinen Einfluß auf die Reproduzierbarkeit der Messungen. Zwischen den Systemen ergaben sich keine relevanten Meßdifferenzen (AWOS-Cardio –0,07 mm, AWOS-CMS –0,11 mm, Cardio-CMS –0,04 mm). Bei Vorhandensein von Gefäßkalk wurden mit dem AWOS-System kleinere Durchmesser bestimmt als mit dem CMS- und Cardio-System (AWOS-Cardio –0,109 mm, AWOS-CMS –0,161 mm). Dieser Trend war aber statistisch nicht signifikant ebenso wie auch die übrigen Differenzen zwischen den Meßwerten der Systeme bei der Klassifizierung hinsichtlich unterschiedlicher Läsionscharakteristika. Zusammenfassend ergab sich durch qualitative Stenosemerkmale sowie die Bildqualität keine relevante Beeinträchtigung der Meßqualität der untersuchten QCA-Systeme.Type of Medium: Electronic ResourceURL: