Search Results - (Author, Cooperation:P. C. Maurer)
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1G. Kucsko, S. Choi, J. Choi, P. C. Maurer, H. Zhou, R. Landig, H. Sumiya, S. Onoda, J. Isoya, F. Jelezko, E. Demler, N. Y. Yao, and M. D. Lukin
American Physical Society (APS)
Published 2018Staff ViewPublication Date: 2018-07-10Publisher: American Physical Society (APS)Print ISSN: 0031-9007Electronic ISSN: 1079-7114Topics: PhysicsKeywords: Atomic, Molecular, and Optical PhysicsPublished by: -
2P. C. Maurer ; G. Kucsko ; C. Latta ; L. Jiang ; N. Y. Yao ; S. D. Bennett ; F. Pastawski ; D. Hunger ; N. Chisholm ; M. Markham ; D. J. Twitchen ; J. I. Cirac ; M. D. Lukin
American Association for the Advancement of Science (AAAS)
Published 2012Staff ViewPublication Date: 2012-06-09Publisher: American Association for the Advancement of Science (AAAS)Print ISSN: 0036-8075Electronic ISSN: 1095-9203Topics: BiologyChemistry and PharmacologyComputer ScienceMedicineNatural Sciences in GeneralPhysicsPublished by: -
3G. Kucsko ; P. C. Maurer ; N. Y. Yao ; M. Kubo ; H. J. Noh ; P. K. Lo ; H. Park ; M. D. Lukin
Nature Publishing Group (NPG)
Published 2013Staff ViewPublication Date: 2013-08-02Publisher: Nature Publishing Group (NPG)Print ISSN: 0028-0836Electronic ISSN: 1476-4687Topics: BiologyChemistry and PharmacologyMedicineNatural Sciences in GeneralPhysicsKeywords: Cell Survival ; Color ; Fibroblasts/*cytology ; Gold ; Humans ; Metal Nanoparticles/*chemistry ; Nanodiamonds/*chemistry ; Nanotechnology/instrumentation ; Nitrogen ; Single-Cell Analysis ; Temperature ; *Thermometers ; Thermometry/*instrumentation/*methodsPublished by: -
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ISSN: 1435-2451Keywords: Carotid artery ; Ulcerated plaque ; Indication for carotid surgery ; A. carotis ; Ulcerierter Plaque ; Op.-IndikationSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Von 1977 bis Ende 1978 wurden am Klinikum rechts der Isar 313 Carotisstenosen operiert. Bei 54 Carotis-Desobliterationen fanden wir einen ulcerierten Plaque mit einer Lumenreduktion von weniger als 30 %. 17 der Patienten befanden sich im Stadium I, 23 im Stadium II, 6 im Stadium III und 8 im Stadium IV. In keinem dieser Fälle konnte eine hämodynamisch wirksame Stenose mit Minderperfusion im Hirnszintigramm oder poststenotischer Druckabfall nachgewiesen werden. Es sollte daher die Gefährdung durch Mikroembolien nicht unterschätzt werden. Diese Erfahrung hat uns veranlaßt, ulcerierte Plaques auch im Stadium I zu operieren.Notes: Summary From 1977 to 1978 313 carotid endarterectomies have been performed at the Department of Vascular Surgery of the Technical University Munich. Ulcerated plaques causing a luminal reduction of less than 30% were found in 54 cases. 17 patients were asymptomatic, 32 had TIA's, 6 had PRIND's and 8 complete strokes. In none of these a haemodynamically relevant stenosis showing reduced perfusion in the brain scan or a poststenotic pressure drop could be proved. Therefore, the risk of microembolization should not be underestimated. Based on this experience even asymptomatic patients are operated upon when showing ulcerative plaques.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1434-3932Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineType of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1434-3932Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineType of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1434-3932Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineType of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1433-0385Keywords: Key words: Thoracoabdominal aortic dissection ; Gastrointestinal ischemia ; Diagnosis ; Therapy. ; Schlüsselwörter: Thoracoabdominale Aortendissektion ; gastrointestinale Ischämie ; Diagnostik ; Therapie.Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung. Die Fehlbeurteilung und unzureichende Wiederherstellung einer initialen oder nach primär alloplastischem Gefäßersatz persistierenden Organischämie bei der akuten thoracoabdominalen Aortendissektion stellt unverändert einen gravierenden Morbiditäts- und Letalitätsfaktor dar. Die abdominale Aortenfensterung stellt ein operatives Verfahren dar, das sich primär an dem morphologischen Substrat der Aortendissektion und der Auswirkung auf die arterielle Perfusion der Abdominalorgane orientiert. Vorgestellt werden 5 konsekutive Patienten (4 Männer, 1 Frau) mit akuter thoracoabdominaler Aortendissektion (2 Typ-A-, 3 Typ-B-Dissektionen) und assoziierter intestinaler, renaler, spinaler und peripherer Organischämie. Anhand einer primären oder sekundären abdominalen Aortenfensterung war es in allen Fällen möglich, ein Organversagen zu verhindern. Im postoperativen Langzeitverlauf sind alle Patienten nach 3 Jahren beschwerdefrei und rehabilitiert. Sekundärkomplikationen traten nicht auf. Wenn nach primärem prothetischen Aortenersatz bei akuter Typ-A- oder Typ-B-Dissektion eine durch arterielle Malperfusion verursachte abdominale Organischämie weiter besteht oder neu auftritt, sollte die abdominale Aortenfensterung sekundär ohne Zeitaufschub erfolgen. Bei akuten Typ-B-Dissektionen muß die Aortenfensterung als primäres Verfahren in Erwägung gezogen werden, wenn ein durch Ischämie bedingtes Organversagen zum prognostisch bestimmenden Faktor wird.Notes: Summary. Intestinal, renal, spinal or peripheral arterial ischemia or failure of branch artery recanalization following initial prosthetic repair of thoracoabdominal aortic dissection is still a problem, with high morbidity and mortality. Five consecutive patients with acute thoracoabdominal aortic dissection (two type A dissections, three type B dissections) suffering from concomitant intestinal, renal, spinal and acute peripheral arterial ischemia are reported. Considering the anatomical and pathophysiological basis of thoracoabdominal aortic dissection and concomitant organ ischemia, the aortic fenestration procedure as a primary or secondary operative approach succeeded in restoring blood flow in all cases without complications. Assessment of the long-term results after 3 years revealed that all patients are doing well without any residual complaints. We conclude that in the case of persistent or secondary onset of aortic branch artery ischemia following initial prosthetic repair of either type A or type B dissection, aortic fenestration can be recommended immediately as a staged operative approach. Primary abdominal aortic fenestration is justified in acute type B dissection when end-organ ischemia becomes the focus of clinical deterioration.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
9Fraunhofer, S. ; Lindenmeir, M. ; Niederberger, E. ; Maurer, P. C. ; von Sommoggy, S.
Springer
Published 2000Staff ViewISSN: 1434-3932Keywords: Schlüsselwörter Transkranielle Dopplersonographie ; Zerebrale Reservekapazität ; Karotis-TEA ; Zerebrale Durchblutung ; CO2 ; Keywords Transcranial Doppler ; Cerebrovascular reactivity ; Carotid endarterectomy ; Cerebrovascular circulation ; Carbon dioxideSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Abstract Cerebral perfusion reserve may be determined by assessing changes in cerebral blood flow using vasodilators. Transcranial Doppler (TCD) may be used to measure cerebral blood flow speed in response to such stimuli. The aim of this study was to analyze cerebral vasoreactivity in patients with high-grade carotid stenosis and to determine the short- and long-term effects of desobliteration. A total of 40 patients had bilateral preoperative studies done and 24 were re-evaluated 1 year later. The preoperative vasomotor capacity using TCD with CO2 was 57%±45. Hemodynamic reserve did not decrease significantly in the early postoperative period on the operated hemisphere, and 1 year later hemodynamic reserve had increased to to 102%±80%. Contralateral reactivity also improved. One year later patients with unilateral stenosis (n=11) presented with a restitution of reactivity to 65%±46% after initial postoperative ipsilateral decrease from 51%±35% to 48%±38%. Patients with bilateral stenoses (n=9) demonstrated an initial decrease from 70%±60% to 48%±21% and a significant rise to 115%±77% 1 year later (P=0.02). Both the significant postoperative increase in the cerebral vasomotor capacity in patients with bilateral carotid stenoses registered in both hemispheres and long-term improvement in patients with unilateral stenosis underline the effectivity of carotid desobliteration in antiembolic prophylaxis and in cerebral blood flow increase, irrespective of the symptomatology.Notes: Zusammenfassung. Ziel der Untersuchung war es, die Aussagefähigkeit der Messung der CO2-Reservekapazität mittels TCD bezüglich der Hirnperfusion bei Patienten mit hochgradigen Karotisstenosen zu erfassen und ggf. durch die Beobachtung des Langzeitverlaufs den Einfluss der Karotisoperation auf die Vasomotorenkapazität zu bestimmen. Von 40 bilateral untersuchten Patienten konnten 1 Jahr postoperativ 24 nachuntersucht werden. Mittels TCD zeigte sich ausgehend von 57±45% auf der operierten Seite ein nichtsignifikanter Abfall postoperativ; 1 Jahr später zeigte sich tendenziell ein Anstieg auf durchschnittlich 102±80%. Kontralateral stieg die Reservekapazität ebenfalls. Patienten mit unilateraler Stenose (n=11) zeigten ipsilateral nach initialem Abfall von 51±35% auf 42±38% 1 Jahr später eine Erholung auf 65±46%. Bei bilateraler Stenose (n=9) zeigte sich nach initial deutlichem Abfall ipsilateral (von 70±60% auf 48±21%) 1 Jahr später ein signifikanter Anstieg auf 115±77% (p=0,02). Der signifikante postoperative Anstieg der Vasomotorenreserve bei bilateralen Stenosen auf beiden Seiten und die langfristige Verbesserung bei einseitigen Stenosen belegen die Effektivität der Karotisoperation nicht nur als Embolieprophylaxe, sondern gerade auch zur Verbesserung der zerebralen Durchblutung unabhängig von der Symptomatik.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1433-8580Keywords: Ultrastructure ; arterial prostheses ; lyophilized human dura ; neointima ; Ultrastruktur ; arterielle Gefäßprothesen ; lyophilisierte menschliche Dura ; NeointimaSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung 5 aus lyophilisierter menschlicher Dura (LMD) hergestellte und Hunden implantierte Arterienprothesen wurden nach 4, 5 1/2, 13, 43 und 46 Monaten entnommen und elektronenmikroskopisch untersucht. Die Neointima aller Implantate bestand aus Pseudo-Endothelzellen, Fibrozyten und Kollagenfibrillen. 43 und 46 Monate nach Implantation waren außerdem glatte Muskelzellen und elastische Mikrofibrillen in der Neointima vorhanden. Diese entsprach somit in ihrer Zusammensetzung im wesentlichen der Neointima von Kunststoff- und Kollagen-Kunststoff-Arterienprothesen. Die klinische Erprobung von LMD-Implantaten als arterieller Gefäßersatz ist jedoch wegen degenerativer Wandveränderungen in den Prothesen mit fast vierjähriger Verweildauer vorerst noch zu früh.Notes: Summary Five arterial prostheses made of lyophilized human dura (LHD) were inserted into dogs and removed after 4, 5 1/2, 13, 43, and 46 months to be studied with the electron microscope. The neointima of all grafts consisted of pseudo-endothelial cells, fibrocytes, and collagen fibrils. Additionally, 43 and 46 months after implantation smooth muscle cells and elastic microfibrils were present. Thus, the composition of the neointima was substantially identical with that of the neointima of synthetic arterial grafts and collagenfabric ones. The clinical application of arterial prostheses of LHD, however, seems at present too early because of degenerative changes in the walls of those grafts which remained nearly 4 years in the dogs.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
11Maurer, P. C. ; Hewel, Th. ; Lange, J. ; Heiss, J. ; Hopfner, R. ; Bonke, St. ; Duspiva, W. ; Stock, W.
Springer
Published 1978Staff ViewISSN: 1435-2451Keywords: 21 Limb replantations, results ; 21 Gliedmaßenreplantationen ; ErgebnisseSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Zwischen November 1975 und April 1978 wurden 21 Gliedmaßenreplantationen durchgeführt. Ergebnisse: Die 5 unteren Extremitäten wurden reamputiert (3mal bedrohliche Infektion, 2mal Thrombose). Von den 16 replantierten oberen Extremitäten waren 5 total und 11 subtotal amputiert. 12 Arme heilten ohne wesentliche Komplikation ein. Davon zeigen bisher 7 ausreichende Funktion, 3 weitere deutliche Reinnervierungstendenz. Zur kritischen Wertung der Ergebnisse sind die Beobachtungszeiten noch zu kurz. Jedenfalls ist wegen der vielfältigen Möglichkeiten einer Hand die Replantation eines Armes wesentlich sinnvoller als die eines Beines.Notes: Summary From November 1975 to April 1978, 21 limb replantations were performed. Results: All 5 lower extremities had to be reamputated (3 severe infections, 2 thrombosis). Of 16 replanted upper extremities, 5 were totally and 11 subtotally amputated. Twelve arms healed without major complications; 7 have thus far regained sufficient function; 3 others show signs of reinnervation. Follow-up periods are still too short for a critical evaluation of the results. However, because of the complex abilities of a hand, replantations of upper extremities make much more sense than replantations of lower limbs.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1435-2451Keywords: Iatrogenic vascular injuries ; Early diagnosis ; Immediate surgical repair ; Iatrogene GefäBverletzungen ; Rasche Diagnosestellung ; GefäBchirurgische SofortversorgungSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: ZusammenfaBung Iatrogene GefäBverletzungen sind bei rascher Diagnosestellung und gefäBchirurgischer Sofortversorgung fast stets ohne Folgen zu beheben. Von insgesamt 312 GefäBtraumen behandelte unsere gefäBchirurgische Arbeitsgruppe zwischen 1969 und 1976 116 iatrogene GefäBschädigungen. 47 Verletzungen ereigneten sich bei diagnostischen (allein 41 Angio- und Cardioradiologie), 69 bei therapeutischen MaBnahmen. ErgebniBe: zweimal tödlicher Ausgang, 6 Dauerschäden (auBchlieBlich Schädigung bei therapeutischen Eingriffen), vollständige Wiederherstellung bei 108 Patienten.Notes: Summary Iatrogenic vascular injuries can nearly always be treated succeBfully if the diagnosis is established early and vascular surgical repair is performed immediately. Among a total of 312 traumatic vascular injuries our vascular group treated 116 iatrogenic lesions from 1969 to 1976. Forty-seven injuries occurred during diagnostic measures (42 cases due to angio- and cardioradiology) and 69 during therapeutic procedures. Results: 2 deaths, 6 defective recoveries (due exclusively to therapeutic procedures), 108 patients recovered completely.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1435-2451Keywords: Computer-assisted monitoring system ; Rechnergestützte postoperative Behandlung ; Arrhythmieüberwachung ; MonitoringSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Das seit April 1978 in der postoperativen Überwachung der Behandlung von gefäßchirurgischen Risikopatienten eingesetzte rechnergestätzte Überwachungssystem integrierte eine umfangreiche Patientenverwaltung und Dokumentation, eine kontinuierliche Monitorenüberwachung vitaler Funktionen mit gleichzeitiger graphischer Darstellung ihrer 8h-Verläufe und eine komplexe Arrhytmieerkennung. Durch die simultane Überwachung mehrerer Patienten wird das Intensivpflegepersonal entlastet und die postoperative Behandlung durch rascheres Erkennen von auftretenden Störungen und genauere Steuerbarkeit therapeutischer Maßnahmen sicherer und komplikationsärmer.Notes: Summary The computer-assisted monitoring system used for the postoperative care of highrisk patients in vascular surgery since April 1978, integrates facilitated patient management and documentation, continuous monitoring and graphing of vital parameters over an 8-h-period and complex arrhythmia detection. For the nursing staff, patient care is made easier by simultaneous monitoring of several patients. Because of immediate detection of complications proper treatment is initiated earlier and postoperative care is made safer.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1435-2451Keywords: Xeroarteriography ; transvenous ; Transvenöse Xeroarteriographic ; 180 FälleSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Der Konturverstärkungseffekt der Xeroradiographie ermöglicht eine Arteriendarstellung mit sehr geringer Kontrastmittelkonzentration. Nach Injektion des KM in eineCubitalvene kommt 3–8 s später die A. brachialis, 7–15 s spater die A. femoralis zur Darstellung. Bei Vermeidung von Knochenüberlagerungen sind die Bilder von gleichem Aussagewert wie konventionelle Arteriographien. Die Untersuchungstechnik ist nicht invasiv, schmerzfrei und leicht wiederholbar. Sie gewinnt deshalb in der Gefäßchirurgie für die Diagnostik akuter Verschlüsse von Extremitätenarterien und für frühzeitige Kontrolle und Dokumentation von Operationsergebnissen zunehmend an Bedeutung.Notes: Summary The edge contrast pattern in xeroradiography allows arteries to be delineated with a much reduced concentration of radiopaque fluid. The contrast material is injected into acubital vein. The brancial arteries are opacified for 3–8 s and the femoral arteries about 7–15 s after the injection. The quality of the arteriograms equals that of direct conventional angiography, if the vessels are not covered over by bone structures. Transvenous xeroarteriography is noninvasive, painless, easy to handle, and reproducible at short intervals without any risk. It is indicated for preoperative diagnosis, especially in high-risk patients, and for postoperative control and documentation of vascular reconstructions in the extremities.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
15Dörrler, J. ; Lanta, M. ; Mix, Ch. ; Burmeister, W. ; Ingianni, G. ; Steinau, H. U. ; Maurer, P. C.
Springer
Published 1987Staff ViewISSN: 1435-2451Keywords: Arterial injury ; Vascular trauma ; Arterielle Verletzungen ; GefässläsionenSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Die Untersuchung befasst sich mit kritischen Punkten bei der Behandlung von komplizierten Verletzungen der unteren Extremität bei 48 Patienten (1980–1986). Um Verzögerungen bei der Diagnose zu verhindern, sind sorgfältige Untersuchung und aggressiver Einsatz der Angiographie notwendig. Doppler-Untersuchung kann die Diagnose fehlleiten. 68% der Extremitäten konnten erhalten werden. Ligatur zusätzlicher Venenverletzungen ging mit einer erhöhten Komplikationsrate einher. Die Ischämiezeit wurde durch den Einsatz des Javid-Shunts verkürzt. Fasciotomiert wurde bevorzugt präoperativ. Vascularisierte Muskel- und Hautlappen wurden zur Verbesserung von Funktionsergebnissen gebraucht.Notes: Summary This study evaluates the critical points in the management of 48 patients with injured arteries of the lower limb between 1980 and 1986. 77% of the traumas were resultant from blunt vehicular traffic mishaps. 13 patients were treated within 6 h, 8 patients later than 6 h, 21 patients later than 24 h post injury. Delays in diagnosis occurred due to lack of or no indication for vascular trauma. Careful physical examination and aggressive use of angiography is essential in improving limb salvage rates, while doppler investigation may lead to improper diagnosis. Overall limb salvage was 69%, however, no reconstruction was possible in 6 cases (13%). 38 of the 42 arterial reconstructions required interposition of venous bypass grafts, four end to end anastomoses. Eleven patients had associated venous injuries, which in nine cases were repaired. Venous ligation in three cases was attributed with increased complication. In three cases ischemia time was shortened by the use of temporary javid shunts for rapid restoration of arterial flow. 50% of the patients were found to require fasciotomy, either pre- or postvascular repair. Early fasciotomy, however was found to be most beneficial. Fractures were treated in 15 cases with the external fixator, in 21 cases with internal fixation. Delayed revascularization after 24 h combined with aggressive debriding of muscle necrosis and the employment of vascularized muscular and skin flaps resulted in a decline in amputation rates and improved functional results.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
16Tauber, A. ; Wendt, P. ; Mittlmeier, Th. ; Stamatopoulos, C. ; Beisbarth, H. ; Maurer, P. C. ; Blümel, G.
Springer
Published 1981Staff ViewISSN: 1435-2451Keywords: Transplantation ; Initial Perfusion ; Oxygen carrier ; initiale Perfusion ; O2-TrägerSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Zur Prüfung des Nutzens von Extremitäten-Perfusionen mit einem O2-Träger vor Replantationen wurden hintere Kaninchenextremitäten amputiert, 4 h bei 4°C gelagert, 30 min mit Fluosol 43 (Pfrimmer, Erlangen) perfundiert und nach Anschluß an die Halsgefäße gesunder Tiere für 2 h rezirkuliert. Verglichen mit nichtperfundierten Kontrolltieren wurden höhere finale CP-Werte (111 % gegenüber 67 % der Anfangswerte) erreicht. Weiter wurden der arterielle Zufluß und der periphere Widerstand der Beine sowie der arterielle Blutdruck. Serum-K+ und Säure-Basen-Status der Empfäneertiere günstig beeinflußt.Notes: Summary The benefit of perfusion using an oxygen carrier was investigated in extremities to be replanted. Lower extremities of rabbits were amputated, stored for 4h at 4°C, perfused with oxygenated Fluosol 43 (Pfrimmer, FRG) and recirculated for 2 h after connection with the neck vessel of a healthy rabbit. Compared to non-perfused control legs, higher final CP-values were recorded (111 % vs 67 % of the normal values). Furthermore, the arterial flow and the peripheral resistance of the legs, as well as the arterial blood pressure, the serum K+ and acid base balance of the recipient animal were positively influenced.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
17Seebauer, L. ; Holzmann, T. ; Geißdörfer, K. ; Lichti, H. ; Maurer, P. C. ; Blümel, G.
Springer
Published 1985Staff ViewISSN: 1435-2451Keywords: Vascular prosthesis ; Microvascular surgery ; Bovine xenograft ; Gefäßprothesen ; Mikrogefäßchirurgie ; Bovines XenograftSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung In einer tierexperimentellen Studie wurde die Anwendbarkeit der neuen xenogenen bovinen kollagenen Gefäßprothese (Solcograft-P ®) als kleinkalibriger GefaBersatz (ø 〈 2 mm) untersucht. Beobachtungsdauer: 9 (n= 13), 12 (n=7) Monate. Untersuchungsmethoden: Angiographie, Histomorphologie, Rasterelektronenmikroskop. Die Durchgangigkeitsrate im untersuchten Kaliberbereich betrug insgesamt 95%. Das Prothesenkollagen wurde unter Neubildung von kollagenem und elastischem Bindegewebe teilweise abgebaut. Eine überschießende Neointimabildung war nicht zu beobachten. Die lumenseitige Auskleidung der Prothese erfolgte durch eine homogene endothelartige Zellschicht. In 30% der Fälle traten Verkalkungen bzw. Verknöcherungen auf. In einem Fall war eine aneurysmatische Dilatation in Prothesenmitte zu beobachten. Vor einer klinischen Anwendung sollte die biomechanische Belastbarkeit unter hypertensiven Kreislaufbedingungen überprüft werden.Notes: Summary In an animal model, we investigated the applicability of a new bovine vessel xenograft (Solcograft-P) as a small vascular substitute (ø 〈 2 mm). The observation intervals were 9 (n=13) and 12 (n=7) months. Examination methods included: angiography, light microscopy, and scanning electronic microscopy. The small-diameter xenografts examined had an overall patency rate of 95%. The prosthesis collagen was progressively substituted by newly formed collagenous and elastic connective tissue. Neointimal hyperplasia did not occur. The lumen-side surface was formed by an endotheliumlike cell layer. In 6 of 20 cases calcification and ossification were observed. In 1 case we saw an aneurysmal dilatation in the middle of the prosthesis. Before clinical application, the biomechanical properties should be examined under hypertensive circulation conditions.Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
18Becker, H. M. ; Dörrler, J. ; Maurer, P. C. ; Dongen, R. J. A. M. ; Vollmar, J. F.
Springer
Published 1987Staff ViewISSN: 1435-2451Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineType of Medium: Electronic ResourceURL: -
19Fritsche, H. -M. ; Holzmann, T. ; Wendt, P. ; Erhardt, W. ; Maurer, P. C. ; Blümel, G.
Springer
Published 1981Staff ViewISSN: 1435-2451Keywords: Vascular prostheses ; Neo-intima ; Non-thrombogenicity ; Prostacyclin release ; Alloplastische Gefäßprothesen ; Neointima ; Antithrombogenität ; Prostacyclin-FreisetzungSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Die antithrombogene Qualität der Neointima in implantierten Gefäßprothesen wurde charakterisiert durch Messung der PGI1α-Freisetzung aus der Gefäßwand ins Lumen mittels einer speziellen Versuchsanordnung und einem 6-Keto-PGF1α- Radioimmunoassay. In die A. carotis von Schafen interponierte Gefäßprothesen (Microvel Doppelvelour Dacron, l = 10 cm, d = 6 mm) erreichten 20 Wochen postoperativ in den anastomosennahen Abschnitten (30 mm), wo endothelähnliche Zellen vorherrschten (REM), eine PGI2-Syntheseleistung von 0,3–0,6pg/mm2/5 min — entsprechend 10% der normalen Gefäßwand (Fritsche 1980). In mittleren Prothesenabschnitten mit unspezifischen Oberflächenstrukturen (REM) wurde nur etwa halb so viel antiaggregatorisches PGIZ pro Zeiteinheit freigesetzt.Notes: Summary To characterize the non-trombogenicity of the newly formed endothelium in vascular prostheses, we have developed a device to measure PGIZ release from the vascular wall into the lumen using a 6-Keto-PGF1α-radio-immunoassay. Vascular grafts (Microvel Double Velour Dacron, l = 10 cm, d = 6 mm) were placed in the carotid arteries of sheep. Twenty weeks post-operatively the synthesis capacity of the neo-intima for PGI2 approximates 0.3–0.6pg/mm2/5 min (equivalent to 10% of the normal vascular wall; Fritsche 1980) in the vicinity of the anastomoses (30 mm), where endothelial-like cells predominate (SEM). Half as much was released from the disc-haned. non-snecific cells lining the medial sections of the grafts (SEM).Type of Medium: Electronic ResourceURL: -
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ISSN: 1435-2451Keywords: Transvenous xeroarteriography ; Supra-aortic arteries ; Complete diagnosis without comlications ; Transvenöse Xeroarteriografie ; supraaortale äste ; Ultraschall-Dopplersonografie ; vergleichende WertungSource: Springer Online Journal Archives 1860-2000Topics: MedicineDescription / Table of Contents: Zusammenfassung Durch routinemäßigen Einsatz der transvenösen Xeroarteriografie konnten alle mit Ultraschall-Dopplersonographie nicht eindeutig zu beurteilenden Veränderungen erfaßt werden. Das sind thrombemboliegefährdende Exulcerationen — hier zeigt sich sogar eine überlegenheit zur konventionellen Angiografie — distale, intracerebrale sowie aortennahe Veränderungen. Auch bei sonstigen diagnostischen Schwierigkeiten mit USD, wie Gefäßüberlagerungen, Kinking, frischen und alten Narben, Tachyarrhytmie war mit TVXA eine vollständige Beurteilung der supraaortischen äste möglich. Die neue, völlig komplikationslose Methode, welche den supraaortalen Gefäßabschnitt in einem Bildabschnitt darstellt, kann als Ersatz zur konventionellen Angiografie angesehen werden.Notes: Summary By routine utilization of transvenous xeroarteriography, it was possible to establish all changes not unequivocally determinable by Doppler sonography. In cases of thromboembolic-endangered exulceration, its superiority could also be demonstrated over conventional angiography, and in cases of distal, intracerebral and aortal changes. In other cases of diagnostic difficulties with USD such as superimposition of vessels, kinking, new and old scars, and tachyarrythmia, a complete diagnosis of the supra-aortal branches was possible. As this new method involves no complications, and visualizes the supra-aortal vascular segment, it can be regarded as a substitute for conventional angiography.Type of Medium: Electronic ResourceURL: