Search Results - (Author, Cooperation:Berg)
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1Staff View Availability
Person(s): Berg, Karl-Heinz; Kowalski, HanneloreType of Medium: UnknownPages: 93 S.ISBN: 3775810439Series Statement: Schulversuche und BildungsforschungLanguage: German -
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Person(s): Berg, Hans Christoph; Ritter, HartwigType of Medium: UnknownPages: 392 S.Edition: 1. Aufl.ISBN: 3141601259Series Statement: Demokratisierung und Mitwirkung im Bildungswesen Schwedens und der Bundesrepublik DeutschlandLanguage: German -
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Person(s): Berg, J. H. van den; Mönks, FranzType of Medium: UnknownPages: 240 S., Ill.Uniform Title: Metabletica of leer der veranderingen : beginselen van een historische psychologie 〈dt.〉Language: GermanNote: Literaturangaben -
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Person(s): Berg, Horst Klaus [Sonstige]In: 1Type of Medium: BookPages: 96 S., Ill., graph. Darst.ISBN: 3425076620, 3466502039Series Statement: Rp-Modelle 1/2,1Language: German -
5Staff View Availability
Person(s): Berg, Horst Klaus [Sonstige]In: 1Type of Medium: BookPages: 24 S., Ill., Kt.ISBN: 3425076728, 3466502233Series Statement: RP-Modelle 12Language: German -
6Staff View Availability
Person(s): Nitsch-Berg, HelgaType of Medium: UnknownPages: 373 S.Edition: 1. Aufl.ISBN: 3129260218Series Statement: Konzepte der HumanwissenschaftenLanguage: German -
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Person(s): Horn, Hartmut; Berg, Detlev; Horn, Ralf; May, Karl HeinzType of Medium: UnknownPages: Beiheft mit Anleitung und Normentabelle ; Testbogen Form A + B ; Auswertungsschablone Form A + B ; KlassenlisteSeries Statement: Deutsche SchultestsLanguage: German -
8Staff View Availability
Person(s): Berg, Horst Klaus [Sonstige]In: 1Type of Medium: BookPages: 33 S.ISBN: 3425002724, 3466502225Series Statement: RP-Modelle 12Language: German -
9Staff View Availability
Person(s): Berg, Horst Klaus [Sonstige]Type of Medium: BookPages: 64 S.Edition: 4. Aufl.ISBN: 3425002627, 3466502020Series Statement: RP-Modelle 1/2Language: German -
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Person(s): Roth, Heinrich; Süllwold, Fritz; Berg, MaxType of Medium: UnknownPages: Beiheft (60 S.), Problemfragebogen für Jugendliche Form M (2x) und Form W (1x)Language: German -
11Berg, Jeremy M. [Verfasser] 1958- ; Tymoczko, John L. [Verfasser] ; Gatto, Gregory J. [Verfasser] ; Stryer, Lubert [Verfasser]
Heidelberg : Springer Spektrum
Published 2013Staff View AvailabilityPerson(s): Berg, Jeremy M. [Verfasser] 1958-; Tymoczko, John L. [Verfasser]; Gatto, Gregory J. [Verfasser]; Stryer, Lubert [Verfasser]Type of Medium: BookPages: XXXIV, 1401 S., zahlr. Ill., graph. Darst.Edition: 8. Aufl.ISBN: 978-3-662-54619-2, 9783662546192Series Statement: LehrbuchUniform Title: BiochemistryLanguage: GermanNote: Nebentitel: Stryer Biochemie -
12Staff View Availability
Person(s): Berg, Detlef; Petry, Christian; Raschert, JürgenType of Medium: UnknownPages: 181 S.Edition: 1. Aufl.ISBN: 3129369708Language: German -
13Staff View Availability
Person(s): Berg, Rudolf van denType of Medium: UnknownPages: 295 S.Series Statement: ISIP-Book No. 6 -
14Staff View Availability
Person(s): Berg, AlfredType of Medium: UnknownPages: 73 S.Edition: 1. Aufl.Series Statement: PLIB-Werkstattheft 13 -
15Staff View Availability
Person(s): van den Berg, R.M.; Vandenberghe, RolandType of Medium: UnknownPages: 139 S.ISBN: 9033414724Series Statement: ISIP-Book No. 2Language: English -
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Person(s): Wagenschein, Martin; Berg, ChristophType of Medium: UnknownPages: 368 S.ISBN: 3129284214Language: German -
17Staff View Availability
Person(s): Berg, ChristaType of Medium: UnknownPages: 584 S.ISBN: 3406324657Series Statement: Handbuch der Deutschen Bildungsgeschichte Bd. 4 -
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Publication Date: 2018-10-25Description: Das Scheitern des parlamentarisch-demokratischen Systems in Deutschland in der Zwischenkriegszeit hat, gerade auch angesichts der verhängnisvollen Folgen für Europa und darüber hinaus, wie kein anderes Historiker und Sozialwissenschaftler beschäftigt. Der vorliegende Beitrag versucht systematisch-komparativ zu ermitteln, ob die die deutsche Entwicklung kennzeichnenden Bestimmungsfaktoren den allgemeinen empirisch-demokratietheoretischen Annahmen entsprechen. Der vorgenommene Vergleich bezieht sich auf die Zwischenkriegsperiode von 1918/19 bis ca. 1938/39 und auf 17 Fälle, die unterschiedliche Muster des Überlebens bzw. des Zusammenbruchs parlamentarisch-demokratischer Systeme erfassen. Dies sind im einzelnen neben Deutschland, in alphabetischer Reihenfolge, Belgien, Estland, Finnland, Frankreich, Griechenland, Großbritannien, Irland, Italien, die Niederlande, Österreich, Polen, Portugal, Rumänien, Schweden, Spanien, die Tschechoslowakei und Ungarn. Die Spezifika von Überleben oder Zusammenbruch parlamentarischer Systeme werden durch eine 'most similar systems' Anordnung ermittelt. Bei den Ausführungen steht der in vieler Hinsicht herausragende deutsche Fall im Mittelpunkt. (ICE)'The failure of the Weimar Republic remains a paradigmatic case for empirical democratic theory. This paper analyses the conditions of Weimar in a systematic comparative manner in relation to 17 other European states in the inter-war period. A first step consists in the reduction of the observed complexity to ten characteristic and theoretically relevant 'key variables'. In this way a weighting of the respective factors also becomes possible. The results can be located in an 'analytical map of Europe'. Further steps reveal in 'most different systems' and 'most similar systems' research designs the potentially more universal and the more specific conditions of Weimar with regard to selected comparable cases. The results point, beyond these more general structure-related conditions, to some specific actor-related aspects.' (author's abstract)Keywords: Politikwissenschaft ; Geschichte ; History ; Political science ; Political Science ; Social History, Historical Social Research ; Sozialgeschichte, historische Sozialforschung ; Weimarer Republik ; Faschismus ; Krise ; Zwischenkriegszeit ; Parlamentarismus ; Demokratie ; Nationalsozialismus ; Diktatur ; Europa ; dictatorship ; Europe ; fascism ; parliamentarism ; democracy ; Weimar Republic (Germany, 1918-33) ; peace time ; Nazism ; crisis ; empirisch ; empirisch-quantitativ ; historisch ; historical ; empirical ; quantitative empiricalType: journal article, Zeitschriftenartikel -
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Publication Date: 2018-07-27Description: The question whether the undocumented migrant can have a face in film is at first glance not a question of aesthetics. It is their social and legal condition, not aesthetics, which prevent undocumented migrants from showing their face. But the question becomes more complex if we take into account, that films are a part of the migration regime. It works like a vicious circle: The migration regime forces undocumented migrants to conceal their face. But the image of a face not only helps to identify and trace a specific person, it also helps the spectator to identify with the person’s needs and feelings, to recognize a person’s condition as a human being. Therefore to protect the migrant’s identity at the same time can easily produce a de-humanizing discriminatory effect on the migrant that strengthens the hostile perception of and policies against undocumented migrants. From this point of view, the aesthetic question how a film shows or does not show the faces of undocumented migrants is a highly political issue and the filmmakers’ ethical responsibility. In the article we identify different strategies of visual representation of undocumented migrants in (independent) documentary films that go beyond the black-barred face that makes them appear as criminals. We consider these alternative aesthetic strategies an important contribution to antiracist and pro-immigrant struggles. Nevertheless, the line between policing and criminalizing modes of representation and more empowering and appreciating ways can be a thin one.Die Frage, ob undokumentierte MigrantInnen im Film ein Gesicht haben können ist auf den ersten Blick keine Frage der Ästhetik. Es ist ihre soziale und rechtliche Stellung, nicht die Ästhetik, welche undokumentierte MigrantInnen davon abhält, ihr Gesicht zu zeigen. Aber diese Frage wird komplexer, wenn wir mit in Betracht ziehen, dass Filme Teil des Migrationsregimes sind. Es funktioniert wie ein Teufelskreis: Das Migrationsregime zwingt undokumentierte MigrantInnen ihr Gesicht zu verbergen. Aber das Bild eines Gesichts hilft nicht nur eine bestimmte Person zu identifizieren und zu verfolgen, es hilft den ZuschauerInnen auch, sich mit den Bedürfnissen und Gefühlen einer Person zu identifizieren, eine Person als Mensch zu erkennen. Darum kann, was dem Schutz von MigrantInnen dient zugleich leicht einen entmenschlichenden diskriminierenden Effekt auf sie haben, der eine feindlich ablehnende Wahrnehmung und gegen MigrantInnen gerichtete Politiken unterstützt. Aus dieser Perspektive ist die ästhetische Frage, wie ein Film die Gesichter von undokumentierten MigrantInnen zeigt oder nicht zeigt eine hochgradig politische Angelegenheit und die ethische Verantwortung der FilmemacherInnen. In dem Artikel identifizieren wir verschiedene Strategien der visuellen Repräsentation von undokumentierten MigrantInnen in (unabhängigen) Dokumentarfilmen, die jenseits der mit schwarzen Balken versehenen Gesichter liegen, mit denen MigrantInnen wie VerbrecherInnen erscheinen. Wir halten diese alternativen ästhetischen Strategien für wichtige Beiträge zum antirassistischen und Immigration bejahenden Kampf. Dennoch ist die Linie zwischen verfolgenden und kriminalisierenden Modi der Repräsentation und die MigrantInnen ermächtigenden und unterstützenden Modi oft sehr dünn.En este artículo identificamos distintos estrategias de representación visual de inmigrantes indocumentadas en documentales (independientes) a parte de las barras negras sobre la cara que hace aparecer a los/las migrantes como criminales. Consideramos estas estrategias alternativas como aportaciones importantes a la lucha anti-racista y pro-inmigrante. No obstante la línea entre modos de representaciones discriminadores y perseguidores y modos habilitadores y reconocedores es a veces muy fino.Keywords: Sozialwissenschaften, Soziologie ; Publizistische Medien, Journalismus,Verlagswesen ; Social sciences, sociology, anthropology ; News media, journalism, publishing ; undocumented migration; visual representation, migration regime; undokumentierte Migration; visuelle Repräsentation; Migrationsregime; inmigración indocumentada; representación visual; películas documentales; regímenes dé inmigración ; Migration, Sociology of Migration ; Other Media ; andere Medien ; Migration ; visuelle Wahrnehmung ; politisches Regime ; Repräsentation ; Stereotyp ; Dokumentarfilm ; Migrationspolitik ; illegale Einwanderung ; migration policy ; illegal immigration ; stereotype ; political regime ; representation ; migration ; documentary film ; visual perception ; 10100 ; 10800 ; 10216 ; 10500 ; 39900Type: Sammelwerksbeitrag, collection article -
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Publication Date: 2018-07-27Description: "Wettbewerbsbedingungen führen zunehmend zu Dezentralisierungs-Experimenten im deutschen System der Arbeitsbeziehungen. In diesem Artikel wird gezeigt, inwiefern flexible Arbeitszeiten ein integraler Bestandteil des deutschen Systems sind und wie flexible Arbeitszeitmodelle zu dessen Transformation beitragen. Außerdem werden die Implikationen, die flexible Arbeitszeiten für Arbeitgeber und Arbeitnehmer haben, sowie die Lehren der deutschen Erfahrungen für die USA diskutiert. Flexible Arbeitszeiten tragen zur Dezentralisierung des deutschen Systems der Arbeitsbeziehungen auf diversen Ebenen bei, insbesondere innerhalb der Unternehmen. Aus Arbeitgebersicht nimmt der Nutzen flexibler Arbeitszeiten vielfältige Formen an und ist generell positiv, während die Implikationen für Arbeitnehmer ambivalenter Natur sind. Die wichtigste Lehre für die USA besteht darin, dass Arbeitsmarktinstitutionen nach wie vor relevant sind für die Entwicklung flexibler Arbeitszeitmodelle, die den Bedürfnissen sowohl der Arbeitgeber als auch der Arbeitnehmer gerecht werden." (Autorenreferat)"Competitive conditions are leading to much experimentation within and decentralization of the German employment relations system. In this article, I show how flexible working time is an integral part of the German employment relations system and how flexible working time arrangements are contributing to its transformation. In addition, I discuss the implications for employers and employees of flexible working time, and the lessons the German experience with flexible working time has for the United States. Flexible working time contributes to the decentralization of German employment relations an multiple levels, particularly within Ähe enterprise. The benefits to employers of flexible working time rake many form and are generally positive, whereas the implications for employees are more mixed. The main lesson for the United States is that labor market institutions still matter in developing flexible working time models that can meet both employer and employee needs." (author's abstract)Keywords: Wirtschaft ; Soziologie, Anthropologie ; Sociology & anthropology ; Economics ; Industrie- und Betriebssoziologie, Arbeitssoziologie, industrielle Beziehungen ; Arbeitsmarktforschung ; Sociology of Work, Industrial Sociology, Industrial Relations ; Labor Market Research ; Bundesrepublik Deutschland ; institutionelle Faktoren ; Arbeitsbeziehungen ; Bankgewerbe ; Arbeitnehmerinteresse ; Bündnis für Arbeit ; Tarifvertrag ; chemische Industrie ; Nordamerika ; organisatorischer Wandel ; Arbeitszeit ; Interesse ; Arbeitszeitflexibilität ; Modell ; Vorbild ; USA ; Wettbewerbsfähigkeit ; Metallindustrie ; Arbeitgeber ; Dezentralisation ; institutional factors ; collective agreement ; chemical industry ; interest ; competitiveness ; metal industry ; North America ; alliance for jobs ; Federal Republic of Germany ; role model ; United States of America ; organizational change ; working time flexibility ; model ; employer ; worker's interest ; decentralization ; labor relations ; banking ; working hours ; descriptive study ; empirical ; empirisch ; deskriptive StudieType: journal article, Zeitschriftenartikel